iSamosprava | Majetok / Rozpočet
  • Druhá vlna stop byrokracii

    V sekcii e-Government nájdete odborný článok k tzv. druhej vlne znižovania administratívnej záťaže, ktorou došlo k rozšíreniu zoznamu údajov evidovaných v informačných systémoch verejnej správy, ktoré už fyzické a právnické osoby nebudú musieť predkladať obciam v papierovej podobe.
  • Stanovisko Generálnej prokuratúry SR k diskriminácii prijímania detí do MŠ

    dostupné v servisných aktualitách
  • Vymáhanie pohľadávok pri exekúciách zastavených zo zákona

    Automatické zastavenie starých exekúcií sa dotkne veľkého množstva oprávnených, medzi ktorými sa nachádzajú aj obce. Viac k uvedenej téme nájdete v sekcii Majetok.
 

Kalendár

  •  
    01.09. - 01.09.2019
    Vydanie VZN o zákaze prevádzkovania hazardných hier v určité dni do 31.októbra
  •  
    01.12. - 01.12.2019
    Predloženie hlásenia, vyúčtovanie a odvod z prevádzkovania hazardnej hry na výherných prístrojoch podľa § 71 ods. 1 písm. o) zákona o hazardných hrách
  •  
    01.12. - 01.12.2019
    Predloženie hlásenia, vyúčtovanie a odvod z prevádzkovania hazardnej hry na termináloch videohier podľa § 71 ods. 1 písm. p) zákona o hazardných hrách
  •  
    01.12. - 01.12.2019
    Predloženie hlásenia, vyúčtovanie a odvod z prevádzkovania hazardnej hry na technických zariadeniach obsluhovaných priamo hráčmi podľa § 71 ods. 1 písm. n) zákona o hazardných hrách
  •  
    01.12. - 01.12.2019
    Predloženie hlásenia, vyúčtovanie a odvod z prevádzkovania hazardných hier na iných technických zariadeniach podľa § 71 ods. 1 písm. q) zákona o hazardných hrách

Majetok / Rozpočet

Na území Slovenskej republiky sa po roku 1990 zaviedol princíp samosprávnych orgánov. Miestne orgány boli vybudované na princípoch samosprávy, pričom samosprávne jednotky prebrali úlohy spojené s rozvojom obcí a krajov resp. vyšších územných celkov.

Samosprávne jednotky tak získali relatívnu samostatnosť pri ich riadení a rozhodovaní o nakladaní s ich majetkom ako aj pri rozhodovaní o ich vnútornom chode. V praxi to znamená, že samosprávne celky ako verejnoprávne korporácie môžu robiť právne úkony, ktoré súvisia s ich správou a majetkom.

Majetok obcí a vyšších územných celkov tvoria nehnuteľné veci a hnuteľné veci vrátane finančných prostriedkov, ako aj pohľadávky a iné majetkové práva, ktoré sú v ich vlastníctve. Majetok môžu samosprávy získavať prechodom z majetku štátu alebo vlastnou činnosťou.


< Späť