Autorizácia dokladom
Dňa 28.09.2022 bol v MPK zverejnený návrh vyhlášky MIRRaI SR o uznaných spôsoboch autorizácie. Cieľom návrhu vyhlášky je ustanoviť za uznaný spôsob autorizácie autorizáciu vykonanú s použitím úradného autentifikátora, ktorá spĺňa podmienky ustanovené zákonom o e-Governmente. Uznaný spôsob autorizácie je podľa § 23 ods. 2 zákona o e-Governmente taký spôsob autorizácie, ktorý zabezpečuje spoľahlivú identifikáciu osoby, ktorá autorizáciu vykonala a spoľahlivé zachytenie obsahu právneho úkonu, ktorý autorizovala, ako aj zhodu medzi autorizovaným právnym úkonom a právnym úkonom, ktorý osoba autorizovala.
Návrhom vyhlášky sa má pridať fyzickým osobám, fyzickým osobám – podnikateľom, ako aj osobám konajúcim v mene právnických osôb k dispozícii ďalší spôsob autorizácie elektronického podania. Tento spôsob autorizácie bude možné využiť na autorizáciu elektronického podania, ak sa podľa zákona o e-Governmente podáva v elektronickej podobe a nie je ustanovený iný spôsob autorizácie alebo ak je podľa osobitného predpisu náležitosťou elektronického podania vlastnoručný podpis.
Návrh vyhlášky ustanovuje za uznaný spôsob autorizácie tzv. „autorizáciu dokladom“, t. j. autorizácia vykonaná s použitím úradného autentifikátora podľa § 21 ods. 1 písm. a) zákona o e-Governmente (občiansky preukaz s čipom alebo doklad o pobyte s čipom).
MPK končí: 18.10.2022
Sprievodná dokumentácia
Dopad na samosprávu: priamy
Mgr. Adam Mikuš