Ako správne vypočítať poplatok za odpad?

Prinášame článok ako správne vypočítať a stanoviť poplatok za odpad.


Viac v článku:
Ako určiť správny poplatok za komunálny odpad

17.06.2025
ntb
Prinášame pre vás možnosť naučiť sa pracovať s portálom isamosprava.sk.
Ukážeme vám jeho hlavné možnosti...
book
Pripravili sme prehľadný manál pre kandidátov na funkciu poslanca a predsedu VÚC v komunálnych...
book
Pripravili sme prehľadný manuál pre kandidátov na funkciu poslanca obce, mesta a mestskej časti v...

Digitalizácia procesov riešenia insolvenčných problémov

Dňa 23.05.2022 bola zverejnená predbežná informácia k návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 7/2005 Z.z. o konkurze a reštrukturalizácií. Slovenská republika sa v rámci Plánu obnovy a odolnosti zaviazala prijať novú legislatívu pre zjednotenie a elektronizáciu procesov riešenia insolvenčných problémov. Nová legislatíva má zabezpečiť a zadefinovať právny rámec pre digitalizáciu procesov riešenia insolvenčných problémov. Zmeny sa budú dotýkať predovšetkým likvidácie právnických osôb, konkurzu, reštrukturalizácie, oddlženia, riešenia hroziaceho úpadku a núteného speňažovania majetku.

 

Okrem uvedeného, pripravovaná právna úprava bude podkladom pre investíciu zameranú na projektovanie a vytvorenie nového jednotného informačného systému verejnej správy na účely digitalizácie procesov určených na riešenie insolvenčných problémov a možností speňažovania majetku.

Základnými cieľmi pripravovanej právnej úpravy týkajúcej sa digitalizácie procesov riešenia insolvenčných problémov je zníženie času a nákladov potrebných na ukončenie podnikania, zlepšenie zberu údajov a kvality dát potrebných pre hodnotenie dotknutých procesov, vytvorenie transparentného a efektívneho procesného rámca likvidačných konaní a reštrukturalizačných konaní, ako aj zvýšenie transparentnosti a zrýchlenie procesov núteného speňažovania majetku.

Okrem uvedeného je cieľom pripravovanej právnej úpravy aj elektronizácia a unifikácia správcovského spisu a informácií, ktoré sa v súčasnosti publikujú cez informačné systémy (Register úpadcov a Obchodný vestník). Zjednodušenie a zrýchlenie procesov zároveň prispeje k zníženiu administratívnych bariér v podnikaní na Slovensku.

Vzhľadom na to, že elektronizácia procesov riešenia insolvenčných problémov je zabezpečená aktuálnou právnou úpravou len čiastočne, predkladateľ vníma potrebu prijatia novej právnej úpravy pre zjednotenie týchto procesov v rámci jedného informačného systému s funkciou ich úplnej digitalizácie, a to či už formou novelizácie existujúcich právnych predpisov, alebo prijatím nového zákona upravujúceho danú problematiku.

Pripomienkovanie do: 11.07.2022
Sprievodná dokumentácia

Mgr. Helena Laposová

Žiadosť o licenciu na mieru

Oboznámil som sa so spracúvaním osobných údajov