ntb
Prinášame pre vás možnosť naučiť sa pracovať s portálom isamosprava.sk.
Ukážeme vám jeho hlavné možnosti...
book
Pripravili sme prehľadný manál pre kandidátov na funkciu poslanca a predsedu VÚC v komunálnych...
book
Pripravili sme prehľadný manuál pre kandidátov na funkciu poslanca obce, mesta a mestskej časti v...

Novela zákona o športe v MPK

Dňa 15.06.2022 bol v MPK zverejnený návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 440/2015 Z. z. o športe, ktorého cieľom je upraviť zákon v nadväznosti na potreby aplikačnej praxe a skúsenosti zväzov tak, aby

 

 

  1. sa zákon celkovo zjednodušil a aby sa zlepšila jeho prehľadnosť a zrozumiteľnosť,
  2. sa regulovali len nevyhnutné oblasti, najmä v rámci súťažného športu a došlo k zníženiu administratívnej záťaže,
  3. došlo vo viacerých oblastiach k zvýšeniu transparentnosti,
  4. došlo k zjednodušeniu systému zmluvných vzťahov,
  5. došlo k zlepšeniu systému financovania športu z verejných zdrojov.

Nižšie uvádzame prehľad najvýznamnejších návrhov zákona:

     I. VŠEOBECNÉ:

     1. Nové vymedzenie pojmov

Nanovo sa upravujú pojmy obsiahnuté v zákone o športe. Navrhuje sa nová definícia športu[1], súťažného športu[2], zároveň dochádza k úprave definície športovca a spôsobov vykonávania športu profesionálnym športovcom a amatérskym športovcom, definícia športového výkonu a ďalšie, keďže cieľom je, aby zákon o športe reguloval výlučne súťažný šport.

Definícia športovej činnosti sa zužuje výlučne na vykonávanie športu alebo organizovanie športu.

Vypúšťajú sa niektoré definície, napríklad definícia športového zväzu, keďže štát reguluje len národné športové zväzy.

Oproti aktuálnej úprave sa spresňuje a bližšie špecifikuje definícia aktívneho športovca, aby nedochádzalo k účelovému výkladu pojmu a tiež k umelému vytváraniu súťaží na účel získania účasti športovcov na 3 súťažiach (školské súťaže, viaceré súťaže v jeden deň, korešpondenčné súťaže apod.) V súvislosti s definíciou aktívneho športovca je relevantná aj zmena pojmu súťaž[3].

     2. Obmedzenie práva športovca vybrať si športový klub

V návrhu dochádza k úprave dôvodov, kedy športovec nie je oprávnený si vybrať športový klub v ktorom vykonáva šport, resp. kedy nemôže vykonávať šport súčasne vo viacerých športových kluboch, a zohľadňujú sa zmeny niektorých typových zmlúv.

Právo športovca vybrať si športový klub má byť obmedzené vtedy, ak

a) zmluvný vzťah športovca k športovému klubu trvá,

b) športovec vykonáva súťažný šport v športovom klube odplatne, alebo

c) športový klub, ktorý si športovec vybral, v súlade s predpismi národného športového zväzu, ktorého je športový klub členom, s registráciou športovca nesúhlasí.

     3. Bezodplatná zmena klubovej príslušnosti?

Upravuje sa skutočnosť, že v prípade zmluvne viazaného športovca nie je zmena klubovej príslušnosti bezodplatná, ak v zmluve nie je dohodnuté inak. Ak ide o športovca, ktorý nedovŕšil 23 rokov, pri zmene klubovej príslušnosti má športový klub, z ktorého športovec odchádza, právo na odmenu za výchovu športovca, ak je upravená v predpisoch národného športového zväzu. Reflektuje sa aj vypustenie pojmu talentovaný športovec.

     4. Preventívne prehliadky športovcov 

Preventívne prehliadky sa po novom budú povinne vzťahovať len na reprezentantov, a preto sa úprava preventívnych prehliadok a zdravotnej spôsobilosti presúva do § 29. Pravidlá týkajúce sa povinnosti podrobiť sa lekárskej prehliadke vrcholových či amatérskych športovcov zostanú v kompetencii národných športových zväzov.

     5. Športový odborník

Športovým odborníkom v zmysle návrhu už nebude:

  1. Kontrolór športovej organizácie,
  2. Funkcionár športovej organizácie,
  3. Dopingový komisár.

Účelom zmien je skutočnosť, že športový odborník má vykonávať športovú činnosť pre športovú organizáciu alebo sa na nej priamo podieľať. Preto sa vypúšťajú funkcionári, kontrolóri a dopingoví komisári, keďže ich činnosť nespočíva vo vykonávaní športu ani v priamom organizovaní športu (riadenie, resp. administratívne zabezpečenie športu už po novom netvorí súčasť definície športovej činnosti).

     6. Oprávnenie vykonávať činnosť športového odborníka - podnikanie

Úkony ako vznik oprávnenia na výkon podnikania, zmeny v podnikaní a pozastavenie podnikania bude zastrešovať jednotné kontaktné miesto, ktoré tieto skutočnosti  aj po novom zapíše do registra právnických osôb, podnikateľov a orgánov verejnej moci.

     7. Bezúhonnosť

Podľa doterajšej úpravy sa na členov orgánov/funkcionárov a kontrolóra vzťahovalo vymedzenie bezúhonnosti, ktorá sa bude po novom vzťahovať len na športových odborníkov (obsahujúca iba sexuálne trestné činy voči maloletým). Po novom sa na funkcionárov bude vzťahovať bezúhonnosť týkajúca sa trestných činov ekonomického charakteru, vzhľadom na to, aký je predmet činnosti členov orgánov, tak, ako je to upravené v živnostenskom zákone.

     8. Pojem športová organizácia

Spresňuje sa vymedzenie pojmu športová organizácia. Podľa novej úpravy je športovou organizáciou športový klub, národný športový zväz a právnická osoba, ktorej charakter športovej organizácie vyplýva z medzinárodnej zmluvy. Úprava reflektuje zámer, aby sa zákon o športe zameriaval na súťažný šport a nie na ďalšie subjekty, ktorých predmet činnosti nie je spojený so súťažným športom alebo s činnosťou pre športovú organizáciu alebo s novo definovanou športovou činnosťou.

     9. Zrušenie povinností pre športovú organizáciu a zavedenie nových povinností

Navrhuje sa zrušenie povinností pre športovú organizáciu (napr. sa zapisovať do registra právnických osôb v športe) z dôvodu duplicity, keďže informačné povinnosti sú upravené v § 82. Zároveň táto zmena znižuje administratívnu záťaž pre národné športové zväzy a ponecháva im priestor na riešení určitých oblastí v súlade s ich predpismi, resp. predpismi ich medzinárodnej športovej federácie.

Zároveň sa zavádza nová povinnosť pre športovú organizáciu zabezpečiť v svojej pôsobnosti vzdelávanie o ostatných negatívnych javoch v športe. Súčasné znenie zákona o športe určovalo pre športové organizácie vzdelávanie v oblasti boja proti dopingu, pričom je potrebné zohľadniť aj ďalšie negatívne javy v športe, ako športová korupcia, divácke násilie, rasizmus, podvody, manipulácie súťaže, ktoré nie sú systematicky riešené a prevencia je v súčasnosti na nízkej úrovni, v dôsledku čoho môže dochádzať k nárastu takýchto negatívnych javov v športe. Preto navrhovaná úprava má napomôcť zabrániť prejavom alebo šíreniu týchto negatívnych javov v športe.

     10. Nové sankcie pri porušení povinnosti vyberať členské príspevky

V doterajšom znení zákona o športe sa ukladala povinnosť športovej organizácii vyberať členské príspevky, pričom porušovanie tejto povinnosti bolo sankcionované stratou spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov v zmysle § 67 ods. 2 písm. c) zákona o športe.

V návrhu sa už nepočíta s inštitútom spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov, ale sankcionovať sa bude každé porušenie zákona pokutou alebo zastavením poskytovania finančných prostriedkov.

     11. Prenechanie nehnuteľnosti do nájmu športovou organizáciou

Dopĺňa sa ďalšia možnosť, ktorou športová organizácia dosahuje alebo môže dosiahnuť príjmy, a to prenechaním nehnuteľností, napr. športovej infraštruktúry do nájmu, ak takto získané finančné prostriedky slúžia a budú použité na finančné zabezpečenie a rozvoj športovej činnosti. Návrh reaguje na skúsenosti z praxe a časté prenechávanie športovej infraštruktúry do nájmu.

     12. Nové (minimálne) obsahové náležitosti výročnej správy

Medzi minimálnymi obsahovými štandardmi výročnej správy už nemá byť prehľad vykonávaných činností a projektov a prehľad dosiahnutých športových výsledkov. Dôvodom tejto úpravy je skutočnosť, že tieto údaje sú verejne dostupné na webovom sídle prijímateľa, respektíve v registri športových výsledkov v  informačnom systéme športu.

     13. Kontrolný orgán

Nová úprava „kontrolného orgánu“ nahrádza výkon funkcie kontrolóra, keďže rôzne športové organizácie majú rôznu právnu úpravu, napr. podľa zákona 213/1997 o neziskových organizáciách poskytujúcich všeobecne prospešné služby je kontrolným orgánom dozorná rada (revízor). V prípade národných športových zväzov a národných športových organizácií, ktoré sú občianskymi združeniami sa uvažuje s kolektívnym kontrolným orgánom, ktorý má najmenej troch členov.

Doterajšia prax poukázala na požiadavku, aby výkon kontrolnej funkcie zabezpečovalo a vykonávalo viacero osôb. Daná úprava jednak skvalitní procesy vnútri národných športových zväzov a zároveň prinesie vyššiu mieru transparentnosti. Upravujú sa aj úlohy kontrolného orgánu a postup pri kontrole.

Navrhuje sa vypustiť kvalifikačné predpoklady na výkon funkcie člena kontrolného orgánu, keďže tieto podmienky vzdelania, praxe a skúšok v aplikačnej praxi predstavovali regulačné obmedzenie počtu kontrolórov uchádzajúcich sa o takúto funkciu a nepreukázalo sa, že by kontrolóri, ktorí majú príslušné vzdelanie a skúšky efektívnejšie pôsobili pri prevencii porušovania zákonov.

     14. Športový klub a Národný športový zväz

Úprava ustanovení o športovom klube sa výrazne redukuje, čo súvisí s tým, že sa jednak ruší fikcia klubu ako združenia podľa § 829 až 841 Občianskeho zákonníka a jednoznačne sa uvádza, že športový klub je právnická osoba, a to z dôvodu právnej istoty aj na účely ukladania disciplinárnych trestov, účasti v súťaži ako aj riešenia sporov.

Rovnako sa redukuje aj úprava národného športového zväzu, kde sa v § 16 definuje, čo musí splniť žiadateľ, ak chce byť uznaný za národný športový zväz, pričom sa nová úprava odlišuje od doterajšej napríklad v tom, že sa už nevyžaduje minimálny počet klubov, ale naopak, vyžaduje sa zákonom upravený počet registrovaných aktívnych športovcov.

Upravuje sa po novom, že každý člen národného športového zväzu má hlasovacie právo, čo doteraz v zákone chýbalo.

Menia sa aj povinnosti zväzu, zavádzajú sa dve nové povinnosti, a to:

  1. schvaľovať do 31. januára kalendárneho roka rozpočet na prebiehajúci kalendárny rok a čerpanie rozpočtu za predchádzajúci kalendárny rok v štruktúre určenej ministerstvom školstva a
  2. povinnosť vyhotovovať zo zasadnutí najvyššieho orgánu a najvyššieho výkonného orgánu zvukový záznam alebo audiovizuálny záznam a uchovávať ho najmenej jeden rok od skončenia funkčného obdobia príslušného orgánu; na žiadosť člena národného športového zväzu je povinný mu tento záznam sprístupniť.

Právna úprava ponecháva národným športovým zväzom kompetenciu určiť v stanovách národného športového zväzu podmienky, ktoré sú potrebné pre členstvo v národnom športovom zväze, a či o prijatí rozhoduje najvyšší orgán alebo najvyšší výkonný orgán národného športového zväzu. V prípade splnenia podmienok vzniká automaticky nárok na prijatie za člena zo zákona (príslušný orgán rozhodne vždy o prijatí za člena), aby nedochádzalo k svojvoľnému neprijímaniu členov národných športových zväzov napriek splneniu podmienok členstva, keďže národné športové zväzy majú v tejto oblasti monopolné postavenie v rámci organizácie súťažného športu ako záujmové združenia právnických osôb, financované do veľkej miery z verejných prostriedkov.

     15. Subsidiárne použitie zákona o športe

Zavádza sa subsidiárne použitie pravidiel zákona o športe v oblasti orgánov národného športového zväzu. Ak pravidlá medzinárodnej športovej organizácie pre príslušný šport určujú iné podmienky, ako sú v zákone o športe, majú nadradené postavenie.

     16. Konflikt záujmov

V novo navrhovanom ustanovení prípadov konfliktu záujmu, ku ktorým dochádza často v národných športových zväzoch sa navrhuje, aby konflikt záujmov nevznikol v prípade, ak ide o výhodnejšiu ako trhovú cenu alebo ak ide o prípad riadne vysúťaženého dodávateľa v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní. Napríklad, ak štatutár športovej organizácie je zároveň dodávateľom tovaru alebo služieb pre národný športový zväz, ak ho dodá lacnejšie, než je obvyklá trhová cena. Zároveň sa táto úprava konfliktu záujmov neuplatní ani vtedy, ak ide o fyzickú osobu podnikateľa (napr. športového odborníka), keďže z doterajšej úpravy konfliktu záujmov nebolo jednoznačné, či sa týka fyzickej osoby-podnikateľa.

     17. Národná športová organizácia

Mení sa vymedzenie pojmu národná športová organizácia. Doterajšia úprava mala taxatívny výpočet okruhu pôsobnosti národných športových organizácií a explicitne určovala určité subjekty bez ohľadu na ich právnu formu.

Navrhuje sa vypustiť zo zákona výslovnú úpravu Slovenského olympijského a športového výboru a Slovenského paralympijského výboru, keďže ide o občianske združenia. Ich postavenie v rámci zákona sa definuje všeobecne, ako pri iných národných športových organizáciách, čím pri zmene stanov a zmene symboliky nebude dochádzať k potrebe novelizovať zákon.

Zároveň zmena vymedzenia pojmu národná športová organizácia vyplýva z východiska, že národnou športovou organizáciou je iba taká športová organizácia, ktorej takéto postavenie vyplýva z medzinárodnej zmluvy, preto sa národnou športovou organizáciou nemôže stať akákoľvek športová organizácia a je potrebné vziať do úvahy, že účelom regulácie zákona o športe je najmä regulácia súťažného a školského športu.

     18. Odmeňovanie športových reprezentantov

Upúšťa sa od regulácie odmeňovania športových reprezentantov. Bude vo výlučnej pôsobnosti národných športových zväzov ako si upravia odmeňovanie športových reprezentantov, prípadne na úprave medzinárodnej športovej organizácie, ktorá zaväzuje národné športové zväzy vo svojej pôsobnosti. Zároveň sa vypúšťa povinnosť, ako má použiť národný športový zväz príjem zo športovej reprezentácie a tiež sa vypúšťa povinnosť solidárneho príspevku zo zákona.

     19. Hlavný kontrolór športu a kontrolované subjekty

Navrhuje sa zmena subjektov, ktoré kontroluje hlavný kontrolór športu. Cieľom je, aby sa kontrolná činnosť hlavného kontrolóra športu sústredila na činnosť národných športových zväzov a národných športových organizácií. Hlavný kontrolór športu už nebude kontrolovať prijímateľov sponzorského a prijímateľov prostriedkov z Fondu na podporu športu. Táto zmena súvisí aj s nedostatočnými kapacitnými možnosťami hlavného kontrolóra športu, na ktoré poukázal aj Najvyšší kontrolný úrad.

Hlavný kontrolór športu bude v pôsobnosti zákona č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov a vymenúvať a odvolávať ho bude minister školstva a nie vláda SR.

Spresňuje sa aj postup kontrolnej činnosti hlavného kontrolóra športu s väčším zameraním na kontrolu národných športových zväzov a národných športových organizácií, vrátane kontroly plnenia úloh a koordinácie kontrolných orgánov. Zároveň sa upravuje aj kontrola dodržiavania právnych predpisov národnými športovými zväzmi a národnými športovými organizáciami, dodržiavanie stanov a iných predpisov týchto subjektov, ako aj ich rozhodnutí. Hlavný kontrolór športu bude vykonávať aj kontrolu plnenia povinností národných športových zväzov a národných športových organizácií podľa tohto zákona. Táto potreba vyplynula z aplikačnej praxe, aby nedochádzalo k nejasnostiam ohľadom správneho výkladu kompetencií hlavného kontrolóra športu v tejto oblasti.

Nová úprava umožňuje účasť hlavného kontrolóra športu na zasadnutiach najvyššieho orgánu národného športového zväzu alebo najvyššieho výkonného orgánu národného športového zväzu.

V súvislosti s doplnením možnosti účasti hlavného kontrolóra športu na zasadnutiach najvyššieho orgánu a najvyššieho výkonného orgánu národného športového zväzu alebo národnej športovej organizácie sa mení kogentná norma účasti nezávislého pozorovateľa ministerstva školstva na voľbách najvyššieho orgánu a najvyššieho výkonného orgánu národného športového zväzu a zasadnutí volebnej komisie, na normu dispozitívnu. To znamená, že nezávislý pozorovateľ ani hlavný kontrolór športu už nebudú povinní zúčastniť sa na zasadnutí alebo voľbách, ale majú právo sa zúčastniť.

     20. Podmienky poskytnutia príspevku národnému športovému zväzu

Spresňujú sa podmienky poskytnutia príspevku národnému športovému zväzu. Národný športový zväz použije finančné prostriedky poskytnuté ministerstvom školstva na vymedzené účely.

Upravuje sa aj terminológia týkajúca sa poskytnutia finančných prostriedkov športovým klubom zo strany národného športového zväzu na podnet  útvaru vládneho auditu Ministerstva financií SR. Národný športový zväz finančné prostriedky použije tak, že ich poskytne športovým klubom, čím sa z pohľadu národného športového zväzu príspevok považuje za použitý. Národný športový zväz však bude naďalej zodpovedný za to, že finančné prostriedky športové kluby použijú na športovú činnosť v súlade so zákonom.

     21. Zastavenie poskytovania finančných prostriedkov

Ak prijímateľ finančných prostriedkov neplní podmienky ustanovené v zákone alebo v zmluve, ministerstvo školstva bude disponovať oprávnením zastaviť poskytovanie finančných prostriedkov. Navrhované ustanovenie umožní, aby mohlo ministerstvo školstva vytvárať účinný a legitímny “tlak” na prijímateľa verejných prostriedkov, aby si plnil svoje zákonné a zmluvné povinnosti.

     II. ZMLUVNÉ VZŤAHY

     1. Zmluvné vzťahy profesionálnych športovcov 

Dochádza k novej úprave zmluvných vzťahov pre oblasť športu. Najväčšia zmena spočíva v zjednodušení právnej úpravy, navrhuje sa upraviť postavenie profesionálnych športovcov v zmluvnom vzťahu so športovou organizáciou na základe osobitného vzťahu medzi klubom a športovcom podľa zmluvy “sui generis”, pričom sa zachovávajú v čo najväčšej miere práva športovcov tak, aby sa ich postavenie približovalo postaveniu zamestnanca a existovala jedna typová zmluva a nevznikali nepomenované zmluvy.

Zmluva o profesionálnom vykonávaní športu sa uzatvára najdlhšie na päť rokov odo dňa jej účinnosti, ak predpisy národného športového zväzu neurčujú kratšiu dobu.

Taktiež úprava náležitosti zmluvy o profesionálnom vykonávaní športu reflektuje skutočnosť, že už nejde o zamestnanecký vzťah, a teda dochádza aj k úprave terminológie. Z tohto dôvodu zmluva o profesionálnom vykonávaní športu musí obsahovať:

  1. výšku odmeny športovca,
  2. podmienky jej uhrádzania vrátane jej splatnosti,
  3. čas na regeneráciu a
  4. spôsob jeho čerpania.

Profesionálnemu športovcovi vznikne oproti súčasnému stavu nová povinnosť, platiť si poistné podľa osobitných predpisov - zákona o zdravotnom poistení a zákona o sociálnom poistení v postavení samostatne zárobkovo činnej osoby, rovnako si bude športovec povinný sám zdaňovať aj svoj príjem zo zmluvy o profesionálnom vykonávaní športu.

     2. Vypustenie zmluvy o príprave talentovaného športovca

V nadväznosti na potreby aplikačnej praxe sa vypúšťa tiež úprava zmluvy o príprave talentovaného športovca v kontexte zrušenia neurčitého inštitútu talentovaného športovca.

     3. Dohoda o vykonávaní športovej činnosti

Navrhuje sa rozšíriť zmluvné typy o dohodu o vykonávaní športovej činnosti tak, aby sa vzťahovala aj na športovca, čím sa umožní uzatvárať takúto dohodu aj so športovcami mladšími ako 18 rokov, ako aj s amatérskymi športovcami, ktorí nie sú k dispozícii športovej organizácii počas celého dňa.

     4. Príležitostné odmeňovanie amatérskych športovcov

Upravuje sa aj možnosť, aby amatérski športovci boli odmeňovaní príležitostne, ak nemajú príjmy ani zo závislej činnosti a ani zo sústavného vykonávania samostatnej zárobkovej činnosti ako profesionálni športovci.

     5. Uzatváranie zmlúv s neplnoletými osobami

Navrhovaná úprava rozdielne reguluje uzatváranie zmlúv s neplnoletými osobami. Pokiaľ sa zmluva o profesionálnom vykonávaní športu uzatvára s osobou, ktorá nedovŕšila 15 rokov veku takúto zmluvu podpisuje zákonný zástupca takejto fyzickej osoby. Pri neplnoletých osobách sa už nevyžaduje povolenie od inšpektorátu práce. Dôvodom je, že športovec by aj tak vykonával športovú činnosť, zmluvu podpisujú iba výnimoční neplnoletí športovci, a preto nie je potrebné, aby štátny orgán posudzoval resp. odsúhlasoval uzatvorenie zmluvy. 

     6. Okamžité skončenie profesionálneho vykonávania športu

Úprava prináša novú formuláciu okamžitého skončenia profesionálneho vykonávania športu. Primárne postavenie má kolektívna zmluva a predpisy národného športového zväzu, ak určujú v prospech športovca inak, až subsidiárne postavenie má zmluva o profesionálnom vykonávaní športu. Dochádza k úprave okamžitého skončenia zmluvného vzťahu pri nevyplatení odmeny za športovú činnosť.

Zmluvným stranám sa ponecháva zmluvná voľnosť pri úprave splatnosti odmeny, to znamená, že  je ponechaný priestor na dispozitívnu úpravu tejto oblasti, avšak ak športová organizácia neuhradí dohodnutú odmenu, respektíve jej časť do 30 dní odo dňa jej splatnosti, športovec je oprávnený okamžite odstúpiť od zmluvy. Ak si zmluvné strany, resp. kolektívna zmluva alebo predpisy národného športového zväzu neupravia splatnosť odmeny inak, podľa § 35 platí, že je splatná pozadu za mesačné obdobie, a to najneskôr do konca nasledujúceho kalendárneho mesiaca.

     7. Prekážky v práci na strane športového klubu a na strane športovca

Po novom sa upravujú aj prekážky v práci na strane športového klubu a na strane športovca, potrebu tejto úpravy priniesla aplikačná prax najmä v období núdzového stavu počas ochorenia Covid-19, keďže táto úprava nebola v zákone dostatočná.

Predpokladaná účinnosť od: 01.01.2023 s určitými výnimkami
MPK končí: 13.07.2022
Sprievodná dokumentácia

Mgr. Helena Laposová

[1] všetky formy pohybových aktivít vykonávaných príležitostne alebo organizovane, ktorých cieľom je preukazovanie alebo zvyšovanie telesnej zdatnosti alebo duševnej pohody, formovanie sociálnych vzťahov alebo dosahovanie výsledkov na súťažiach všetkých úrovní,

[2] šport, v ktorom sa organizujú súťaže v pôsobnosti národného športového zväzu, národnej športovej organizácie alebo ich medzinárodnej športovej organizácie

[3] organizované vykonávanie športu v súlade s pravidlami príslušného športu, ktorého cieľom je dosiahnutie športového výsledku alebo porovnanie športového výkonu; za súťaž sa považuje aj súťaž v e-športe v rámci príslušného súťažného športu podľa pravidiel určených medzinárodnou športovou organizáciou

Žiadosť o licenciu na mieru

Oboznámil som sa so spracúvaním osobných údajov