Priama výchovno-vzdelávacia činnosť
Dňa 02.02.2022 vláda SR schválila nariadenie vlády SR, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie č. 201/2019 Z.z. o priamej výchovno-vzdelávacej činnosti.
Cieľom nariadenia bolo:
1. zohľadniť v nariadení vlády novú kategóriu pedagogického zamestnanca „školský digitálny koordinátor“, ako vyplýva zo zákona č. 414/2021 Z. z., ktorým sa novelizuje zákon č. 138/2019 Z. z.
Z charakteristiky pracovnej činnosti dotknutej kategórie obdobne, ako v prípade školského špeciálneho pedagóga a učiteľa profesijného rozvoja, vyplýva, že nie je účelné pre školského digitálneho koordinátora vymedziť základný úväzok.
2. zrovnoprávniť zohľadnenie náročnosti výkonu pracovnej činnosti vychovávateľov pri poskytovaní výchovy a vzdelávania detí a žiakov so zdravotným znevýhodnením
Vzhľadom na to, že ide o skutočnosti, na ktoré majú podstatný vplyv miestne podmienky, navrhuje sa možnosť započítavania poskytovania výchovy a vzdelávania deťom a žiakom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami do základného úväzku.
3. zohľadniť charakter a náročnosť činnosti školského digitálneho koordinátora, ktoré budú vykonávané v rámci kariérovej pozície
Do základného úväzku pedagogického zamestnanca sa môže započítať 1 hodina až 12 hodín za výkon špecializovaných činností školského digitálneho koordinátora. Činnosti školského digitálneho koordinátora bude vykonávať pedagogický zamestnanec zaradený do inej kategórie pedagogického zamestnanca, než je školský digitálny koordinátor, čiže v rámci kariérovej pozície. Opatrenie je vhodnou alternatívou k ustanoveniu kategórie školský digitálny koordinátor, najmä v menších školách, kde nie je účelné ustanoviť takúto kategóriu pedagogických zamestnancov.
4. spresniť výpočet základného úväzku vedúcich pedagogických zamestnancov v základnej umeleckej škole
V nadväznosti na požiadavky aplikačnej praxe sa spresňuje výpočet základného úväzku vedúcich pedagogických zamestnancov v základnej umeleckej škole. Navrhovaný mechanizmus je základným umeleckým školám známy a reflektuje na osobitosti organizácie výchovy a vzdelávania v týchto školách.
Účinnosť: dňom vyhlásenia
Sprievodná dokumentácia
Mgr. Helena Laposová