Ako správne vypočítať poplatok za odpad?

Prinášame článok ako správne vypočítať a stanoviť poplatok za odpad.


Viac v článku:
Ako určiť správny poplatok za komunálny odpad

17.06.2025
ntb
Prinášame pre vás možnosť naučiť sa pracovať s portálom isamosprava.sk.
Ukážeme vám jeho hlavné možnosti...
book
Pripravili sme prehľadný manál pre kandidátov na funkciu poslanca a predsedu VÚC v komunálnych...
book
Pripravili sme prehľadný manuál pre kandidátov na funkciu poslanca obce, mesta a mestskej časti v...

Stratégia pre bezpečnosť cestnej premávky

Dňa 01.12.2021 bola Vládou SR schválená Národná stratégia SR pre bezpečnosť cestnej premávky na roky 2021-2030 (ďalej len ako „Stratégia“), ktorá predstavuje kľúčový dokument všetkých subjektov, ktoré v rámci svojej kompetencie a odbornej činnosti priamo alebo nepriamo ovplyvňujú oblasť zvyšovania bezpečnosti cestnej premávky v krajine.

 

Ministerstvo dopravy SR v pozícii národného koordinátora pre zvyšovanie bezpečnosti cestnej premávky v Stratégii definuje priority Slovenskej republiky v oblasti zvyšovania úrovne bezpečnosti všetkých účastníkov cestnej premávky.
Cieľom je  zníženie dopravnej nehodovosti a jej následkov prostredníctvom:

  1. ovplyvnenia postojov účastníkov cestnej premávky,
  2. ovplyvnenia cielených opatrení zameraných na rizikových účastníkov cestnej premávky,
  3. vytvorenia bezpečného dopravného priestoru,
  4. zvýšenia bezpečnosti motorových vozidiel,
  5. aplikácie moderných technológií a
  6. zabezpečenia rýchlej a efektívnej zdravotnej starostlivosti po dopravnej nehode.

Stratégia stanovuje dve strategické ciele:

  1. zníženie počtu usmrtených osôb v dôsledku cestných dopravných nehôd v SR o polovicu do roku 2030 v porovnaní s ich počtom v referenčnom roku 2020,
  2. zníženie počtu ťažko zranených osôb v dôsledku cestných dopravných nehôd v SR o polovicu do roku 2030 v porovnaní s ich počtom v referenčnom roku 2020.

Dlhodobým strategickým cieľom je zníženie počtu usmrtených osôb a ťažko zranených osôb v dôsledku cestných dopravných nehôd v SR na nulový počet do roku 2050, tzv. „Vízia nula“.
Stratégia je rozdelená na 6 samostatných častí:

  1. Východiská,
  2. Analýza súčasného stavu,
  3. Definovanie vízie a cieľov stratégie,
  4. Oblasti pôsobenia stratégie,
  5. Implementácia stratégie,
  6. Záver

V Stratégií je obsiahnutý aj Akčný plán implementácie opatrení, v zmysle ktorého aj obce by mali podporiť dobrovoľnícke aktivity pre zvyšovanie bezpečnosti cestnej premávky v regiónoch SR. Ďalšími opatreniami sú_

  1. vytvorenie odbornej pracovnej skupiny pre zadefinovanie podmienok pre zavedenie systému automatizovaného odhaľovania porušenia pravidiel cestnej premávky pre účely ich riešenia formou objektívnej zodpovednosti na úrovni obcí,
  2. aplikácia prvkov upokojenia dopravy v intravilánoch obcí a miest na úsekoch so zvýšeným pohybom zraniteľných účastníkov cestnej premávky,
  3. budovanie cyklistickej infraštruktúry v intraviláne a extraviláne a pod.

Sprievodná dokumentácia  

Mgr. Helena Laposová

Žiadosť o licenciu na mieru

Oboznámil som sa so spracúvaním osobných údajov